Muzikant & Raket

Restaurant De Muzikant & De Raket

Responsive Multisite

De eigenaren van wegrestaurant De Raket in De Wijk openden halverwege 2015 een tweede restaurant: restaurant De Muzikant in Hoogeveen. Dit restaurant werkt op basis van een uniek all-inclusive concept en waarbij alles in en om het restaurant muziek ademt. De menukaart wordt bijvoorbeeld gepresenteerd op een LP en de gerechten zijn vernoemd naar bekende artiesten en bands. Op het moment van het project was het restaurant in opbouw en werden alle zeilen bijgezet om het succesvol van start te laten gaan.

Wat waren de projectdoelen?

Het doel was om een website te ontwikkelen met de uitstraling van een warm, gezellig restaurant. Omdat het restaurant in opbouw was, was er nog niet de mogelijkheid voor een fotoshoot dus moesten we hier creatief mee omgaan. We wilden het all-inclusive concept en de menukaart zo helder als mogelijk uitleggen omdat deze niet alledaags zijn en daarbij moest de website ook een rol gaan vervullen in het reserveringsproces via alle mogelijke devices. Een responsive site dus. Daarbij kwam ook dat de site restaurant De Raket al 10 jaar oud was en aan een update toe was. We besloten om voor een multisite Wordpress-oplossing te gaan. De klant begreep de voordelen van eenvoud in de totaaloplossing goed, en zo kwamen we een plan overeen waarbij de indelingen van de sites dichtbij elkaar lagen en de business value zou worden gemaximaliseerd.

Hoe verliep het project?

Omdat restaurant De Muzikant een concrete openingsdatum had en nog geen website lag alle focus in eerste instantie hierop. Na een vlotte oriƫntatie op de art-direction werkten we heel gestructureerd naar het eindproduct toe. Na de lancering van half mei 2015 verlegden we focus naar wegrestaurant De Raket en door de gemaakte afspraken was deze site snel klaar.

Het resultaat

De klant heeft mij verteld veel complimenten te ontvangen over de eenvoud en presentatie van het aanbod op beide sites en dat 80% procent van de reserveringen voor restaurant De Muzikant gedaan worden via de website. Het succes van beide sites is ook te wijden aan de zelf uitgevoerde online marketing activiteiten van de klant. Ik leer zelf van hoe hun het Facebook-kanaal inzetten om top of mind te blijven en een opbouw te verzorgen naar belangrijke momenten voor restaurants als kerst en oud en nieuw.